Czy firma produkcyjna mogła ująć w kolumnie 10 PKPiR zakup materiałów, jeżeli nie otrzymała jeszcze faktury i nie dokonała zapłaty?
PYTANIE
Firma produkcyjna A zamówiła materiał w firmie B z Niemiec. Materiał dotarł do firmy A w styczniu. Ponieważ do końca stycznia nie otrzymano faktury materiał ujęto w kol. 10 KPiR jako zakup materiałów na podstawie opisu otrzymanego towaru. Jako dostawcę wskazano firmę B, chociaż dostawa była bezpośrednio z innej firmy z Niemiec C (w założeniu firma B kupuje od firmy C i sprzedaje firmie polskiej A, towar idzie bezpośrednio z C do A). Do tej pory faktura nie wpłynęła i firma polska za niego nie zapłaciła.
Czy prawidłowo zaksięgowano koszt w kol. 10 na podstawie opisu i wskazano w nim firmę B, jeśli firma prowadzi KPiR metodą kasową? Czy jeśli faktura nie wpłynie w ogóle i nie zapłacimy za niego trzeba będzie skorygować koszty (wysyłaliśmy już potwierdzenia dostawy do firmy B z Niemiec w związku z brakiem faktur)? Czy trzeba będzie wykazać wartość tych towarów jako przychód? Jakich księgowań trzeba będzie dokonać i w jakich terminach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX