Czy firma posiadająca pozwolenie zintegrowane, w którym określono kody odpadów wytwarzanych bezpośrednio w związku z pracą instalacji, może założyć kartę ewidencji dla zużytego sprzętu i lamp znalezionych przy porządkach hali?
PYTANIE
Czy firma posiadająca pozwolenie zintegrowane, w którym określono kody odpadów wytwarzanych bezpośrednio w związku z pracą instalacji, może bez pozwolenia założyć sobie kartę ewidencji dla odpadów o kodzie 16 02 13*?
Podczas robienia porządków w starych częściach budynku produkcyjnego okazało się, że znajdują się tam stare sprzęty elektryczne i elektroniczne (stare czajniki, drukarki, monitory itp.) oraz stare lampy metalohalogenkowe (całe lampy), świetlówki i żarówki.
W jaki sposób firma powinna zdać te odpady zgodnie z prawem?
Z tego co mi wiadomo, przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach nie przewidują obowiązku uzyskania przez wytwórcę odpadów decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz przedłożenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach zagospodarowania.
Czy zatem możemy założyć kartę ewidencji dla tego kodu 16 02 13* i umieścić pod nim wszystkie ww. odpady?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX