Czy firma musi wysłać do pracownika w pocztą pisemną informację że wypowiedzenie straciło ważność, jeśli żąda tego pracownik?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 22 czerwca 2018 r.

PYTANIE

Czy dostarczone wypowiedzenie jest ważne? Czy się zdeaktualizowalo? Czy firma musi wysłać do pracownika w pocztą pisemną informację że wypowiedzenie straciło ważność, jeśli żąda tego pracownik? Firma zatrudnia pracownika na umowę o pracę na czas nieokreślony. Pracownik pewnego dnia nie przyszedł do pracy i od tamtej pory dostarcza kolejne papierowe zwolnienia lekarskie. Podczas nieobecności pracownika okazało się że nie dopełnił wszystkich powierzonych mu zadać i zwolnienia lekarskie są ucieczką od wypowiedzenia umowy o pracę. W dniu 4-06-2018 firma wysłał pocztą wypowiedzenie umowy o pracę, które pracownik odebrał. Natomiast w dniu dzisiejszym firma odebrała pocztą kolejne zwolnienie lekarskie pracownika wystawione w dniu 05-06-2018 o obejmujące okres od 04-06-2018 do 18-06-2018. Czy dostarczone wypowiedzenie jest ważne? Czy się zdeaktualizowalo? Czy firma musi wysłać do pracownika w pocztą pisemną informację że wypowiedzenie straciło ważność, jeśli żąda tego pracownik?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX