Czy firma musi usunąć odpady, jeżeli wygaszenie miałoby nastąpić przed wydaniem nowego zezwolenia?
PYTANIE
Podmiot posiada zezwolenie na zbieranie odpadów ważne do 8.10.2023 r. Posiadacz odpadów złożył wniosek o zmianę posiadanego zezwolenia na zbieranie odpadów w terminie do dnia 5 marca 2020 roku w celu jego dostosowania do przepisów art. 14 ustawy z 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) - dalej u.z.u.o. Sprawa nie została jeszcze rozpoznana. Obecnie firma złożyła wniosek o wydanie nowego zezwolenia i o wygaszenie dotychczasowego zezwolenia w dwóch oddzielnych wnioskach.
Czy powinniśmy wygasić zezwolenie z datą złożenia wniosku czy z datą 6 marca?
Co z okresem od wygaszenia starego zezwolenia do wydania nowego zezwolenia (czy firma może prowadzić swoją działalności)?
Biorąc pod uwagę to, że decyzja zmieniająca nie została jeszcze wydana i w związku z wygaszeniem nie zostanie wydana.
Czy firma musi usunąć odpady, jeżeli wygaszenie miałoby nastąpić przed wydaniem nowego zezwolenia?
Co w sytuacji gdyby firma zawnioskowała o wygaszenie i wydanie nowego zezwolenia w jednym wniosku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX