Czy firma, która wykonuje w imieniu producenta okien serwisu i reklamacji okien (które były sprzedane w systemie odwrotnego obciążenia) powinna wystawiać faktury na rzecz producenta w systemie odwrotnego obciążenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 października 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 3 grudnia 2018 r.

PYTANIE

Prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie produkcji okien. Często mamy do czynienia z sytuacjami w których dokonujemy sprzedaży okien wraz z usługa montażu i wytrawiamy fakturę w systemie odwrotnego obciążenia (występujemy tu jako podwykonawca). Dla lepszego usprawnienia serwisu i reklamacji chcemy zawiązać współprace z firma która będzie w naszym imieniu świadczyła tego typu usług. Serwis i reklamacje polegają głównie na regulacji zawiasów okien. Nie obciążamy dodatkowo tymi kosztami odbiorców okien ponieważ serwis i reklamacje pozostaje po naszej stronie jako wykonawców okien.

Czy firma, która będzie wykonywała w naszym imieniu serwisu i reklamacji okien (które były przez nas sprzedane w systemie odwrotnego obciążenia) powinna wystawiać nam faktury w systemie odwrotnego obciążenia, czy z stawką 23% VAT?

Jak powinny być natomiast zafakturowane przez serwisanta za serwis okien sprzedanych przez nas jako towar z stawką 23% (bez montażu)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX