Czy firma, która przepakowuje słodycze w nowe spersonalizowane opakowania jednostkowe, jest wprowadzającym produkty w opakowaniach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 12 października 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma A kupuje słodycze firmy B w opakowaniach jednostkowych. Następnie przepakowuje słodycze w nowe opakowania jednostkowe spersonalizowane pod zamówienia klientów, np. umieszczając dedykację. Przepakowanie polega na wyjęciu słodyczy z opakowań oryginalnych i umieszczeniu ich w opakowaniach nowych. Na nowych opakowaniach firma A zachowuje informacje o produkcie i producencie słodyczy (firma B) oraz dodatkowo zamieszczę informację o tym, że przepakowała ten produkt (firma A). Firma B rozlicza obowiązek opłaty produktowej w stosunku do opakowań, w których dostarcza produkty firmie A.

Czy firma A w tym przypadku jest wprowadzającym produkty w opakowaniach w myśl ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - dalej u.g.o.o.o.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX