Czy firma, która otrzymała subwencję z PFR musi zatrudnić nowego pracownika, tak aby liczba pracowników była taka sama jak w momencie składania wniosku o subwencję?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 7 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma zatrudnia na umowę o pracę 3 pracowników, na pełen etat. W lutym, czyli przed pandemią, jeden z pracowników złamał rękę i był na zwolnieniu lekarskim. Do 24 listopada 2020 r, ma on przyznane świadczenie rehabilitacyjne i będzie się starał o rentę. Jeżeli ją dostanie, to de facto przestanie być pracownikiem firmy, która w czerwcu dostała subwencję z PFR na 3 pracowników (czyli był on wliczany do tej kwoty subwencji).

Czy firma, w przypadku gdy pracownik otrzyma rentę, musi zatrudnić nowego pracownika, tak aby liczba pracowników była taka sama jak w momencie składania wniosku o subwencję?

Czy musi to być umowa o pracę na pełen etat czy mogą zatrudnić kogoś na umowę zlecenie?

Chodzi o to, żeby w momencie zwracania części subwencji do PFR (czyli po upływie tych 13 miesięcy od otrzymania subwencji) nie było wątpliwości, że firma składając wniosek miała 3 pracowników, a w momencie spłacania ma 2 i musi oddać kolejne 25% subwencji.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX