Czy firma, która odbiera zużyte tonery, powinna uzyskać zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 10 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma X, od której Przedsiębiorca Y kupuje nowe tonery, posiada usługę zwrotu zużytych tonerów. Usługa daje możliwość wysyłki pocztą zużytych tonerów pod kodem odpadu 16 02 16. Firma X nie posiada pozwolenia na zbieranie odpadów ani na transport odpadów, a jedynie posiada umowę z odbiorcą odpadów, który posiada decyzje na zbieranie i przetwarzanie zużytych tonerów.
Czy taka metoda przekazywania zużytych tonerów jest zgodna z prawem?
Czy w takim przypadku poczta powinna posiadać zezwolenie na transport odpadów?
Czy firma X powinna wystawić KPO dla przedsiębiorcy Y?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX