Czy firma, która odbiera zużyte tonery, powinna uzyskać zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 10 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma X, od której Przedsiębiorca Y kupuje nowe tonery, posiada usługę zwrotu zużytych tonerów. Usługa daje możliwość wysyłki pocztą zużytych tonerów pod kodem odpadu 16 02 16. Firma X nie posiada pozwolenia na zbieranie odpadów ani na transport odpadów, a jedynie posiada umowę z odbiorcą odpadów, który posiada decyzje na zbieranie i przetwarzanie zużytych tonerów.

Czy taka metoda przekazywania zużytych tonerów jest zgodna z prawem?

Czy w takim przypadku poczta powinna posiadać zezwolenie na transport odpadów?

Czy firma X powinna wystawić KPO dla przedsiębiorcy Y?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX