Czy firma, która obciążyła firmę sprzątającą kosztami zakupu i wymiany nowych grzejników prawidłowo wystawiła fakturę według stawki VAT 23%?
PYTANIE
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą świadczy usługi sprzątające i w tym celu zatrudnia osoby na umowę zlecenie. Podczas wykonywania prac w jednym z budynków, gdzie świadczono usługi proinwestycyjnego sprzątania nieruchomości, doszło do uszkodzenia grzejników przez pracowników firmy sprzątającej. W umowie zawartej między firmami wynika, że w przypadku uszkodzenia mienia, ewentualne koszty związane z doprowadzeniem mienia do stanu sprzed uszkodzenia ponosi firma sprzątająca. Firma zlecająca czynności sprzątania dokonała wymiany uszkodzonych grzejników na swój koszt, po czym refakturowała koszty zakupu i wymiany grzejników (zakup grzejników, demontaż uszkodzonych grzejników oraz montaż nowych) na firmę sprzątającą, wystawiając fakturę z 23% VAT.
Czy firma, która obciążyła firmę sprzątającą kosztami zakupu i wymiany nowych grzejników prawidłowo wystawiła fakturę według stawki VAT 23%?
Czy może obciążenie to powinno być udokumentowane notą obciążeniową bez VAT? Czy firma sprzątająca ma prawo do odliczenia podatku VAT z tak wystawionej faktury?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX