Czy firma do zaliczenia noclegów w koszty powinna posiadać dodatkowo w swojej dokumentacji polecenie wyjazdu służbowego wraz z jego rozliczeniem?
PYTANIE
Firma handlowa zorganizowała spotkanie roczne dla kierowników swoich oddziałów z Polski oraz dla firm współpracujących (współpraca polega na sprzedaży towarów jednostki macierzystej). Spotkanie potrwa 2 dni i ma celu podsumowanie wyników oraz odbycie szkoleń produktowych. Firma organizująca zapewniła wszystkim nocleg i wyżywienie.
Czy firma do zaliczenia noclegów w koszty powinna posiadać dodatkowo w swojej dokumentacji polecenie wyjazdu służbowego wraz z jego rozliczeniem?
W związku z tym, że pracownicy przyjechali samochodami służbowymi i mieli zapewnione wyżywienie rozliczenie będzie z wynikiem zerowym.
Czy w takim wypadku, aby noclegi zaliczyć do koszów uzyskania przychodu wymagana jest delegacja wraz z jej rozliczeniem?
Jakie dokumenty powinna posiadać firma aby zaliczyć również do kosztów uzyskania przychodu noclegi osób z firm współpracującym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX