Czy firma A staje się wprowadzającym na jakimkolwiek z etapów dostarczenia jej koszulek z nadrukiem?
PYTANIE
Zgodnie z ustawą z 13.06.2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1114) – dalej u.g.o.o.o. wprowadzającym produkty w opakowaniach jest m.in. podmiot zlecający wyprodukowanie produktów wprowadzanych następnie do obrotu pod własnym oznaczeniem rozumianym jako znak towarowy. Firma A zamawia usługę polegającą na nadrukowaniu własnego logo na koszulkach wyprodukowanych przez firmę B. Firma A nie zleciła produkcji tych koszulek, zleciła wyłącznie nadruk, który wykonała firma C.
Czy firma A staje się wprowadzającym na jakimkolwiek z etapów dostarczenia jej koszulek z nadrukiem?
Koszulki po procesie nadruku są pakowane w te same opakowania, w których zostały kupione od firmy B. Firma C może ewentualnie dokonać przepakowania w inne opakowania zbiorcze lub dodać nowe opakowania jednostkowe, jeżeli otrzymane uległy zniszczeniu.
Kto jest wprowadzającym w odniesieniu do opakowań dodanych przez firmę C, przy założeniu, że usługę nadruku logo zleca firma A?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX