Czy faktura zawierająca błędy może stanowić koszt?
PYTANIE
Spółka z.o.o. zatrudnia lekarzy na umowy cywilnoprawne (B2B). Wynagrodzenie jest wypłacane co miesiąc na bazie rozliczenia czasu pracy i wystawionej faktury przez lekarza.
Czy w przypadku, gdy faktura jest nieprawidłowa, bo występują błędy formalne lub merytoryczne typu: nieprawidłowa data zakończenia usługi (zły miesiąc lub rok), nieprawidłowy opis usługi (podany zły okres), nieprawidłowa data sprzedaży (zły miesiąc lub rok), nieprawidłowa data wystawienia (zły miesiąc lub rok), brak numeru rachunku bankowego, kwota na fakturze niezgodna z rozliczeniem czasu pracy (wypłata wg czasu pracy), brak podanej podstawy prawnej uprawniającej do zwolnienia z VAT, to wypłacone wynagrodzenie stanowi koszt uzyskania przychodu dla spółki?
Czy konieczne jest zaksięgowanie faktury, by stanowiła podstawę do uznania wynagrodzenia za koszt czy wystarczy samo naliczenie czasu pracy i zapisy umowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX