Czy faktura za doradztwo powinna zwiększyć wartość początkową, czy powinna być zaksięgowana w koszty okresu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 25 stycznia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółce akcyjnej została przyznana dotacja z UE - Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Działanie 4.4. Jesteśmy na etapie podpisywania umowy. Całe dofinansowanie dotyczy modernizacji i zakupu środków trwałych. Ponieśliśmy koszty z tytułu doradztwa ogólnego zgodnie z zawartą umową. Faktura została wystawiona we wrześniu, a o przyznanej dotacji spółka dowiedziała się w maju.

Czy faktura za doradztwo ma zwiększyć wartość początkową, czy powinna być zaksięgowana w koszty okresu?

Naszym zdaniem koszt doradztwa powinien zwiększyć wartość początkową ponieważ został poniesiony po przyznaniu dotacji. Ponadto otrzymanie dotacji nie było warunkiem, od którego uzależnione były prace modernizacyjne dotyczące środków trwałych firmie.

Jak należy zaksięgować koszty prowadzenia odrębnego rachunku bankowego dla potrzeb obsługi dotacji (wymóg PARP)?

Naszym zdaniem te koszty też powinny być księgowane na koncie "środki trwałe w budowie", a potem wliczone do wartości początkowej środków trwałych.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX