Czy fakt braku wyboru nowych władz stowarzyszenia uprawnia tenże podmiot do kwestionowania prawidłowości czynności doręczenia decyzji administracyjnej w sprawie zwrotu dotacji wydatkowanej niezgodnie z przeznaczeniem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 16 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wobec stowarzyszenia wydano decyzję o zwrocie dotacji (udzielonej w ramach otwartego konkursu ofert) z uwagi na jej wydatkowanie niezgodnie z przeznaczeniem (na podstawie art. 252 ustawy o finansach publicznych). Decyzja została wysłana Stowarzyszeniu listem poleconym, który został odebrany pod adresem wskazywanym przez stronę w toku postępowania administracyjnego. W odpowiedzi pracownik stowarzyszenia odesłał organowi tę decyzję, kwestionując skuteczność jej doręczenia, z uwagi na fakt, że pół roku wcześniej upłynęła kadencja zarządu i nie wybrano nowego (na skutek czego stowarzyszenie nie ma organu uprawnionego do reprezentacji). Strona nie poinformowała w toku postępowania o tej okoliczności, a w KRS nie dokonano zmian (nadal widnieje zarząd w składzie, którego kadencja upłynęła).

Czy ww. decyzja o zwrocie została skutecznie doręczona?

Jeśli nie, jak prawidłowo powinien postąpić w tym przypadku organ i w oparciu o jakie przepisy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX