Czy ewidencja środków trwałych musi obejmować wszystkie środki trwałe, które zostały do niej wprowadzone?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 24 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy ewidencja środków trwałych musi obejmować wszystkie środki trwałe, które zostały do niej wprowadzone?

Czy z ewidencji tej można usunąć środki trwałe, które zostały już zlikwidowane lub sprzedane?

Jeżeli z ewidencji nie można usunąć środków trwałych zlikwidowanych, to czy możliwe jest podzielenie ewidencji na trzy części?

pierwsza część obejmowałaby środki trwałe zlikwidowane i sprzedane.

druga część obejmowałaby środki trwałe, które są nadal używane, ale które już zostały zamortyzowane w 100%.

trzecia część obejmowałaby środki trwałe, które są używane i które są amortyzowane.

Jak długo należy przechowywać dokumenty związane z zakupem środków trwałych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX