Czy dzień wolny wynikający z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy może wynikać z harmonogramu czasu pracy?
PYTANIE
Czy wyznaczenie przez pracodawcę soboty (8 godzin) jako dnia pracy w zamian za inny dzień wolny od pracy (1:1) w tym samym okresie rozliczeniowym, w podstawowym systemie czasu pracy będzie powodowało powstanie nadgodzin, czy będą to normalne godziny pracy?
Czy pracownikowi należy się 1 dzień wolny, czy 1,5 dnia pracy?
W regulaminie pracy odnośnie czasu pracy istnieje zapis mówiący, iż czas pracy wynosi 8 godzin na dobę w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy. Tygodniowy czas pracy z godzinami nadliczbowymi nie może przekroczyć 48 godzin. Natomiast pracownicy w informacjach indywidualnych o warunkach pracy mają wskazaną sobotę jako dzień wolny w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy.
Czy można zmienić informacje dla pracowników, nie wskazując konkretnego dnia wolnego w tygodniu, gdyż może nim być dowolny inny dzień?
Według pracodawcy zmiana w regulaminie nie jest potrzebna.
Czy będzie to miało wpływ na wcześniej zadane pytania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX