Czy dział kadr powinien uczestniczyć w czynnościach związanych z realizacją PPK, jeżeli miałby tylko dublować zadania działu finansowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Baranowska -Górecka Aleksandra
Odpowiedzi udzielono: 2 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W zakładzie pracy, w którym dział kadr i dział finansowy (płacowy) są odrębnymi komórkami organizacyjnymi, wdrażane są pracownicze plany kapitałowe. Dział kadr zajmuje się sprawami związanymi z zatrudnianiem pracowników i ich sprawami osobowymi, dział finansowy m.in wynagrodzeniami (w tym wszelkimi potrąceniami z wynagrodzenia z różnych tytułów).

Czy dział kadr powinien uczestniczyć w czynnościach związanych z realizacją PPK, jeżeli miałby tylko dublować zadania działu finansowego, tzn. zbierać dane i deklaracje od pracowników tylko po to, żeby przekazać je działowi finansowemu, który i tak musi gromadzić całą dokumentację związaną z prowadzeniem PPK w celu dokonania odpowiednich operacji finansowych?

Czy zaangażowanie dwóch komórek organizacyjnych będzie zgodne z zasadami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w kontekście przepisów RODO?

Tym bardziej, że dane dotyczące PPK nie będą zbierane dla celów kadrowych związanych z realizacją zadań wynikających z zakresu właściwości działu kadr. Wszelkie dane dot. PPK będą stanowiły zbiór informacji, zbędnych do wykorzystania przy realizacji nałożonych zadań na dział kadrowy.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX