Czy dystrybutor może dokonać wyprzedania swoich stanów magazynowych produktów bez oznakowania, które dostarczył do niego producent?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 11 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z projektem ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw (implementacja SUP) przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego wymienione w załączniku nr 8 do ustawy jest obowiązany zapewnić umieszczenie na opakowaniach tych produktów lub na samych produktach oznakowania, zgodnie ze wzorami, o których mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej (UE) 2020/2151. Zgodnie z Rozporządzeniem (UE) 2020/2151, stosowanie oznakowania jest obligatoryjne, jednakże oznakowanie opakowań produktów z zał. 8, wprowadzanych do obrotu przed dniem 4 lipca 2022 r. można umieszczać za pomocą naklejek. Firma dystrybucyjna posiadająca sklepy w Polsce, zakupuje od producenta produkty z zał. 8, które w chwili zakupu nie posiadają oznakowania. Produkty te pozostaną na stanach magazynowych dystrybutora, który będzie kontynuował ich sprzedaż po 3 lipca 2021.

Czy dystrybutor może dokonać wyprzedania swoich stanów magazynowych produktów bez oznakowania, które dostarczył do niego producent?

Czy też powinien we własnym zakresie dokonać znakowania produktów objętych obowiązkiem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX