Czy dyrektor szkoły ma prawo zastąpić zajęcia rewalidacyjne zajęciami z pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
PYTANIE
Czy dyrektor szkoły ma prawo zastąpić zajęcia rewalidacyjne zajęciami z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Uczeń z autyzmem w tym z zespołem Aspergera posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z którego wynika, że dla ucznia wymagane są zajęcia rewalidacyjne rozwijające umiejętności społeczne i emocjonalne. Czy jest możliwość zamiast zajęć rewalidacyjnych prowadzić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w wymiarze określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach § 16 i 20 ust. 6 i 7? Czy jest możliwość, aby szkoła odstąpiła od przeprowadzenia zajęć rewalidacyjnych lub zastąpiła je innymi zajęciami, które będą rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX