Czy dyrektor może rozdzielić obowiązki pracownicy przebywającej na zwolnieniu lekarskim z powodu ciąży pomiędzy trzech innych pracowników samorządowych?
PYTANIE
Pracownica działu kadr jest w ciąży, przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim, później planuje urlop macierzyński i rodzicielski. Dyrektor chce rozdzielić jej obowiązki pomiędzy trzech innych pracowników administracji (osoba z umową na 3/4 etatu i 2 osoby na pełny etat), podpisując z nimi dodatkowe umowy o pracę na czas zastępstwa.
Czy jest to dozwolone?
Czy nie będzie to zbyt duża liczba godzin w tygodniu przepracowana przez te osoby u tego samego pracodawcy?
Czy do tej dodatkowej umowy można naliczyć dodatek za wysługę lat?
Dwie osoby mają świadectwa pracy z poprzednich lat, ale przedstawiały jej już do wysługi naliczanej przy podstawowej umowie u tego pracodawcy, natomiast trzecia osoba nie ma zakończonego okresu pracy, pracuje w tym samym miejscu od przeszło 20 lat i ten okres jest wliczany do wysługi przy podstawowej umowie.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX