Czy dyrektor firmy powinien podpisem zatwierdzić każdą fakturę zakupową w firmie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Żak Piotr
Odpowiedzi udzielono: 25 lutego 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Na dekrecie na fakturze zakupowej podpisuje się zawsze osoba odpowiedzialna za zakup - tzw. pod względem merytorycznym, następnie podpisuje główny księgowy - pod względem rachunkowym, oraz trzecia rubryka (dla dyrektora/kierownika zakładu) - zatwierdzenie.

Czy dyrektor musi zatwierdzić każdą fakturę?

Czy na każdej musi widnieć jego parafka?

Dyrektor często przebywa poza firmą i ciężko jest dostarczyć mu każdą fakturę do akceptacji.

Czy podpis głównego księgowego jest wystarczającą akceptacją?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX