Czy dozwolone jest przekazywanie danych osobowych petentów urzędu miejskiego (np. numeru telefonu kontaktowego lub adresu zamieszkania) między stanowiskami pracy w ramach jednej struktury organizacyjnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łukaszyk Joanna
Odpowiedzi udzielono: 17 maja 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy dozwolone jest przekazywanie danych osobowych petentów urzędu miejskiego (np. numeru telefonu kontaktowego lub adresu zamieszkania) między stanowiskami pracy w ramach jednej struktury organizacyjnej?

Na przykład pracownik ds. podatku chciałby skontaktować się z petentem, ale nie posiada numeru telefonu kontaktowego do petenta (nie podał go we wniosku bądź pomylił się w jego zapisie) i chciałby go otrzymać od osoby ds. gospodarki odpadami komunalnymi, która posiada te dane w deklaracji śmieciowej. Administratorem wszystkich danych osobowych w urzędzie jest burmistrz/wójt, jednakże na każdym stanowisku dane są zbierane w innym celu, tzn. na stanowisku ds. podatku są przetwarzane w celu realizacji zobowiązań podatkowych, natomiast na stanowisku ds. gospodarki odpadami komunalnymi w celu odbioru odpadów komunalnych.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX