Czy dostosowanie akt osobowych do nowego rozporządzenia może polegać na kontynuacji prowadzenia "starej" teczki akt osobowych i jedynie dołączeniu do niej części D?
PYTANIE
Ostatni stosunek pracy pracownika zakończył się w 2018 r. W maju 2019 r. pracodawca ponownie zatrudnił tego samego pracownika.
Czy w związku z tym pracodawca może prowadzić akta osobowe dla tego pracownika w jednej teczce, za okres do końca 2018 r. zgodnie ze starym rozporządzeniem, w podziale na części A, B i C (zachowując stary spis), a od 2019 r. zgodnie z nowym rozporządzeniem w podziale na części A, B, C i D (tworząc nowy spis)?
Zgromadzenie "starych" i "nowych" akt osobowych w jednej teczce byłoby wygodniejsze dla pracodawcy, w przypadku konieczności odszukania jakiegoś dokumentu dotyczącego danego pracownika wszystko znajdowałoby się w jednej teczce. Pracodawca nie złożył dokumentów ZUS OSW i ZUS RIA.
Jak należy postąpić w przypadku pracownika zatrudnionego przed 1.01.2019 r.?
Czy dostosowanie akt osobowych do nowego rozporządzenia może polegać na kontynuacji prowadzenia "starej" teczki akt osobowych i jedynie dołączeniu do niej części D (pracownik nie ma żadnych dokumentów dot. odpowiedzialności, które miałyby znaleźć się w tej części)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX