Czy dostawca produktu powinien wystawić na podatnika notę uznaniową na wartość zwracanej części rabatu, czy też powinien wystawić fakturę korygująca do faktury za produkt?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Twardoch Sebastian
Odpowiedzi udzielono: 8 lipca 2014 r.

PYTANIE

Jesteśmy firmą z branży paliwowej działającej poprzez siec stacji własnych, franczyzowych i dilerskich. Planujemy zorganizować promocję razem z dostawcą produktu, polegającą na tym, że klient przy zakupie określonej liczby produktów naszego dostawcy, będzie mógł zrealizować rabat na paliwie. Dostawca w ostatecznym rozliczeniu promocji zwraca nam polowe kosztów tego rabatu. My z kolei zwracamy całość rabatu zrealizowanego na paliwie naszym dilerom (za udział w tej promocji).

W jaki sposób pod względem VAT powinny wyglądać rozliczenia zwrotu kosztów rabatu na linii nasza firma - diler i dostawca - nasza firma?

Czy dilerowi powinniśmy wystawić notę uznaniową na wartość udzielonego ostatecznym klientom rabatu, czy tez powinniśmy wystawić fakturę korygująca do wcześniej wystawionej faktury za paliwo?

Czy dostawca produktu powinien wystawić na nas notę uznaniową na wartość zwracanej części rabatu, czy też powinien nam wystawić fakturę korygująca do faktury za produkt?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX