Czy dostarczenie klientowi produktów w opakowaniach, a następnie rozpakowanie ich na miejscu u klienta oraz zabranie odpadów opakowaniowych spełnia kryteria wprowadzenia do obrotu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 21 maja 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy dostarczenie klientowi produktów w opakowaniach, a następnie rozpakowanie ich na miejscu u klienta oraz zabranie odpadów opakowaniowych spełnia kryteria wprowadzenia do obrotu?

Firma zajmuje się dostarczaniem do klienta produktów wielkogabarytowych. Produkty są rozpakowywane na miejscu u klienta, a wytworzony odpad opakowaniowy jest zabierany przez dostawcę produktu.

Czy powyższa sytuacja spełnia definicję udostępnienia produktów w opakowaniach w celu używania lub dystrybucji?

Czy jako data wprowadzenia do obrotu powinien być traktowany dzień wydania z magazynu (w przypadku produkcji krajowej)?

Jak odnieść powyższe zagadnienie do sieci salonów naprawy pojazdów, które rozpakowują części samochodowe w miejscu sprzedaży i klient nie ma dostępu do opakowania?

Jak to wygląda w przypadku produkcji krajowej, a jak w przypadku sprowadzenia spoza terytorium kraju?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX