Czy doręczenie zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wnioskodawcy - pełnomocnikowi zarządcy drogi, wypełnia obowiązek zawiadomienia właściciela nieruchomości?
PYTANIE
Ustawa z 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 176) - dalej u.z.r.i.d. w art. 11d ust. 5 u.z.r.i.d. stanowi, że starosta w odniesieniu do dróg gminnych wysyła zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wnioskodawcy, właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji na adres wskazany w katastrze nieruchomości. Wnioskodawcą jest zarządca drogi gminnej - burmistrz gminy X, działający przez pełnomocnika. Jednym z właścicieli nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji jest gmina X.
Czy doręczenie zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wnioskodawcy - pełnomocnikowi zarządcy drogi (burmistrzowi gminy X) wypełnia obowiązek zawiadomienia właściciela nieruchomości - gminy X?
Czy pełnomocnik zarządcy drogi i gmina X powinny zostać zawiadomione oddzielnie?
Czy w kontekście art. 11d ust. 5 u.z.r.i.d. zachodzi tożsamość wnioskodawcy (zarządcy drogi gminnej) i właściciela nieruchomości (gminy reprezentowanej przez organ wykonawczy - burmistrza)?
Czy jedno pełnomocnictwo może obejmować jednocześnie upoważnienie do reprezentowania burmistrza jako zarządcy drogi (wnioskodawcy) i burmistrza jako organ wykonawczy gminy (właściciela nieruchomości gminnych)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX