Czy dopuszczalne jest wprowadzenie przez jednego z administratorów w jednostkach organizacyjnych wspólnej dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych dla dwóch administratorów danych?
PYTANIE
W organizacji jest dwóch administratorów. Do tej pory dokumenty dotyczące ochrony danych osobowych wprowadzano osobnymi aktami dla każdego z administratorów (uchwałą zarządu i zarządzeniem marszałka). Chcielibyśmy wprowadzić zmiany, polegające na tym, że zarządzeniem marszałek wprowadziłby wspólną dokumentację dla obu ADO.
Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne? Jakim instrumentem można tego dokonać w przypadku Urzędu Marszałkowskiego? Czy właściwe będzie w takiej sytuacji upoważnienie dla marszałka wprowadzone uchwałą zarządu? Czy należy opracować porozumienie dotyczące współadministrowania? Jakie elementy powinien zawierać taki akt, jeśli celem jest umocowanie ADO do wprowadzenia polityki ochrony danych i dodatkowych procedur przez drugiego ADO?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX