Czy dopuszczalne jest wprowadzenie do regulaminu pracy w jednostce samorządowej limitu godzin w miesiącu (np. 2h) przeznaczonego na wyjścia prywatne bez konieczności ich odpracowania?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 września 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy dopuszczalne jest wprowadzenie do regulaminu pracy w jednostce samorządowej limitu godzin w miesiącu (np. 2h) przeznaczonego na wyjścia prywatne udzielane na wniosek pracownika, bez konieczności ich odpracowania oraz niepomniejszania z tego tytułu wynagrodzenia za pracę?
W jednostce obowiązuje ustalony czas pracy 8 godzin dziennie, 40 przeciętnie w tygodniu. Wyjścia prywatne po za dopuszczalnym limitem wymagałyby odpracowania poza ustalonymi godzinami pracy.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX