Czy dopuszczalne jest prowadzenie anonimowej ankiety satysfakcji pacjenta, której wyniki i krytyczne uwagi udostępnianie ogółowi pracowników pozwalają zidentyfikować poszczególne osoby pracujące w podmiocie leczniczym?
PYTANIE
W szpitalu prowadzona jest ankietyzacja satysfakcji pacjenta. Ankiety są anonimowe. Wyniki ankietyzacji udostępniane są przez kierownictwo szpitala ogółowi pracowników szpitala za pomocą intranetu. W udostępnianych w ten sposób wynikach ankietyzacji zawarte są m.in. krytyczne uwagi pacjentów dotyczące postawy konkretnych pracowników, których można zidentyfikować.
Czy takie działanie jest dopuszczalne, w szczególności w przypadku, gdy uwagi krytyczne np. "lekarz (imię i nazwisko) nieuprzejmy, opryskliwy", "ordynator oddziału (nazwa) niekompetentny (w tym miejscu opis w jaki sposób, według pacjenta niekompetentny, dokonuje badania lekarskiego", mają w zasadzie znamiona skarg, których pracownik nie miał możliwości wyjaśnienia, i które mogą naruszać jego dobre imię?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX