Czy dopuszczalne jest kierowanie do partnerów biznesowych, na udostępniony przez nich adres e-mail, ankiety związanej z badaniem satysfakcji klienta, powołując się na prawnie uzasadniony interes?
PYTANIE
Chcielibyśmy przeprowadzić ankietę satysfakcji klienta. Nasi partnerzy biznesowi - dealerzy naszych produktów, z którymi łączy nas umowa handlowa oraz umowa serwisowa, mogliby się w niej wypowiedzieć jak oceniają nasz Dział Obsługi Posprzedażowej, szybkość i jakość pomocy (serwis, reklamacje). Chcielibyśmy, aby ankieta była opieczętowana pieczęcią dealera oraz podpisana przez osobę wypełniającą.
Czy dopuszczalne jest kierowanie do partnerów biznesowych, na udostępniony przez nich adres e-mail, ankiety związanej z badaniem satysfakcji klienta, powołując się na prawnie uzasadniony interes - art. 6. ust. 1 lit. f RODO?Ankieta nie zawiera żadnych informacji handlowych.
Drugą możliwością byłoby wysłanie na adres e-mail dealera wiadomości o treści: "w celu poprawy jakości naszej współpracy prosimy o uzupełnienie ankiety. Jeżeli wyrażasz zgodę proszę o uzupełnienie i odesłanie na adres .................."
Który sposób postępowania jest prawidłowy w świetle obowiązujących przepisów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX