Czy dodatkowe świadczenia związane z kontraktem należy rozpoznać jako przychód z nieodpłatnych świadczeń?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 29 października 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma dostarczyła klientowi towar niezgodny z zamówieniem. Za narażenie na dodatkowe koszty i niedogodności klient zażądał od firmy rekompensaty w formie usługi bezpłatnego montażu 2 sztuk kaloryferów i uruchomienia instalacji CO. Firma zleciła wykonanie usługi i otrzymała od firmy monterskiej fakturę za montaż grzejników. Czyli jest to koszt poniesiony w celu zrekompensowania klientowi niedogodności i dodatkowych kosztów związanych z niewłaściwą realizacją zamówienia.

Jak w tej sytuacji powinien wyglądać sposób postępowania?

Czy klient powinien w jakiś sposób w swoich księgach uwidocznić fakt otrzymania nieodpłatnego świadczenia od firmy?

A może firma powinna wystawić dla klienta jakiś dokument?

Czy koszt montażu grzejników może stanowić koszt uzyskania przychodów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX