Czy dodatkowe świadczenia związane z kontraktem należy rozpoznać jako przychód z nieodpłatnych świadczeń?
PYTANIE
Firma dostarczyła klientowi towar niezgodny z zamówieniem. Za narażenie na dodatkowe koszty i niedogodności klient zażądał od firmy rekompensaty w formie usługi bezpłatnego montażu 2 sztuk kaloryferów i uruchomienia instalacji CO. Firma zleciła wykonanie usługi i otrzymała od firmy monterskiej fakturę za montaż grzejników. Czyli jest to koszt poniesiony w celu zrekompensowania klientowi niedogodności i dodatkowych kosztów związanych z niewłaściwą realizacją zamówienia.
Jak w tej sytuacji powinien wyglądać sposób postępowania?
Czy klient powinien w jakiś sposób w swoich księgach uwidocznić fakt otrzymania nieodpłatnego świadczenia od firmy?
A może firma powinna wystawić dla klienta jakiś dokument?
Czy koszt montażu grzejników może stanowić koszt uzyskania przychodów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX