Czy do zwracanej opłaty pocztowej dostawca usługi kurierskiej jest zobowiązany wystawić fakturę korygującą?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 listopada 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W przypadku niewykonania usługi pocztowej operator pocztowy zwraca w całości pobraną opłatę za usługę pocztową niezależnie od należnego odszkodowania. Współpracujemy na stałe z firmami kurierskimi, w związku ze złożonymi reklamacjami otrzymujemy pisma, w których przyznaje nam się odszkodowanie oraz podaje informacje o zwrocie opłaty za przesyłkę zgodnie z art. 91 Prawa pocztowego.
Czy do wskazanej opłaty pocztowej dostawca usługi kurierskiej jest zobowiązany wystawić fakturę korygującą?
Część firm nam wystawia korekty, a część twierdzi, że nie musi.
Jaki jest prawidłowy sposób postępowania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX