Czy do starosty powinny trafiać wszelkie decyzje środowiskowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Florkiewicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 12 listopada 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 86a ustawy z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2021 r. poz. 247) - dalej u.o.o.ś., organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazuje ostateczne decyzje, o których mowa w art. 71 ust. 1, wraz z kopią załączników organowi ochrony środowiska, o którym mowa w art. 378 ustawy z 27.04.2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2021 r. poz. 1973) – dalej p.o.ś.

Mając na uwadze powyższe oraz art. 378 ust. 1 p.o.ś., czy do starosty powinny trafiać wszelkie decyzje środowiskowe tj. obejmujące każdego rodzaju przedsięwzięcie, w tym np. na montaż instalacji fotowoltaicznej lub te, dla których organem właściwym do wydania kolejnych decyzji jest marszałek?

Kto ma to zweryfikować, jeżeli burmistrz przesyła wszystko wszystkim?

Czy starosta winien upomnieć się o bieżące przekazywanie decyzji w trybie art. 86a u.o.o.ś., skoro są one wysyłane z poślizgiem np. 2-letnim lub w ogóle?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX