Czy do reklamacji należy wystawiać fakturę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 23 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. w 2023 r. dokonywała sprzedaży elementów stalowych w ramach eksportu. Podczas transportu towar został uszkodzony. Spółka w ramach reklamacji, zakupiła materiały naprawcze, np. farby i przesłała je nieodpłatnie do odbiorcy. Towar musiał przejść odprawę celną, w związku z czym spółka wystawiła kolejną fakturę sprzedaży. Transakcja odbywa się w ramach reklamacji, więc faktura nigdy nie będzie zapłacona.
Jak prawidłowo rozliczyć taka transakcję pod kątem podatku dochodowego?
Czy niezapłacona faktura będzie stanowić dodatkowy koszt, czy spółka powinna wystawić fakturę korygującą?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX