Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 18 marca 2010 r.

PYTANIE

Spółka z o.o. udostępnia pracownikom telefony komórkowe - wykorzystywane do zadań służbowych z nałożonymi limitami. Po przekroczeniu limitu pracownikowi wystawiana jest faktura za połączenia ponad limit. Kilku pracowników po zwolnieniu z pracy nie uregulowało kwoty faktury. Zostało im wysłane przez kancelarię prawną Spółki wezwanie do zapłaty (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). Ponadto Spółka ma informacje na piśmie od ww. kancelarii, że koszty ewentualnego procesu przewyższą wartość należności (są to kwoty od 50 do 200 zł).

Czy do bilansu rocznego (na 31 marca 2010) można zakwalifikować te należności jako nieściągalne od pracowników - i można uznać jako KUP czy będą to niepodatkowe koszty?

Jakie ewentualne wymogi trzeba spełnić, by zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację