Czy do analizy porównawczej można zastosować wskaźnik rentowności "Marża netto ze sprzedaży"?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 18 stycznia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży drukarek i tonerów. Do podmiotu powiązanego spółki matki sprzedano drukarki i tonery. Sprzedaż była na kwotę 19.000.000 zł. Spółka podlega pod sporządzenie dokumentacji cen transferowych. Wybrano metodę koszt plus.

Czy do analizy porównawczej można zastosować wskaźnik rentowności "Marża netto ze sprzedaży"?

Jeżeli tak, to czy prawidłowo sporządzono analizę porównawczą?

Do analizy porównawczej wybrano 10 spółek niepowiązanych, które w podobny sposób i na identycznym rynku sprzedają takie same towary jak podatnik. Wskaźnikiem "Marża netto ze sprzedaży" policzono że sprzedaż podatnika wyniosła 19.000.000 zł z podmiotem powiązanym. Koszty (wartość sprzedanego towaru ) wyniosły 17.000.000 zł. Marże wyliczono na około 10% (2.000.000 zł marży przy 19.000.000 zł sprzedaży). Wskaźnik "Marża netto ze sprzedaży" z innych 10 podmiotów do analizy policzono na podstawie ogólnodostępnych danych finansowych (rachunek zysków i strat za 2019 r.). Zestawiono wszystkie 10 wskaźników i porównano wskaźnik podmiotu podatnika z innymi wybranymi do analizy podmiotami.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX