Czy dla zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, jak i korzystania z ulgi sponsoringowej istotna jest ekwiwalentność przekazanych klubowi sportowemu kwot i otrzymanego w zamian od klubu świadczenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 11 lipca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zawodowy klub sportowy (spółka akcyjna) zwrócił się do podatnika z prośbą o zawarcie umowy sponsoringu. W informacji przekazanej podatnikowi poinformował, że kwoty przekazane przez niego w ramach tej umowy będą mogły być w całości uznane za koszt uzyskania przychodu, a ponadto na podstawie art. 26ha ust. 2 będą go uprawniać do skorzystania z ulgi na sponsoring. Jest to zgodne z wyjaśnieniem na stronie www.podatki.gov.pl. Czy w takiej sytuacji, zarówno dla zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, jak i korzystania z ulgi sponsoringowej, nie jest istotna ekwiwalentność przekazanych klubowi sportowemu kwot i otrzymanego w zamian od klubu świadczenia? Inaczej mówiąc: czy kwoty przekraczające ewentualnie wartość świadczenia od klubu także zaliczane mogą być do kosztów uzyskania i stanowią podstawę do skorzystania z ulgi sponsoringowej? Wydaje się, że o ile ze względu na treść ww. art. 26ha ust. 2 można założyć, że ekwiwalentność świadczenia nie ma tu znaczenia, o tyle przy ocenie tych samych wydatków pod kątem ich uznania za koszt podatkowy należy przyjąć, że nadwyżka kwot przekazanych przez podatnika ponad wartość wzajemnego świadczenia ze strony klubu (informacja o sponsorze w mediach, na stronie internetowej, na trybunie telewizyjnej, karnety VIP) może być uznana za darowiznę, która ze względu na status klubu nie podlega zaliczeniu do kosztów podatkowych, podobnie zresztą jak np. koszt karnetów VIP?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX