Czy dla pracowników zatrudnionych w szkole na podstawie art. 15 ustawy – Prawo Oświatowe należy powołać odrębny regulamin wynagradzania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 21 marca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W szkole zatrudnieni są nauczyciele, których zasady wynagradzania określa Karta Nauczyciela i na mocy delegacji ustawowej uchwała organu prowadzącego. Ponadto zatrudnieni są pracownicy administracji i obsługi, dla których wprowadzono regulamin wynagradzania pracowników samorządowych. W ostatnim czasie, na podstawie art. 15 ustawy – Prawo Oświatowe, w szkole zatrudniono pracowników, którzy nie są ani nauczycielami (choć do ustalenia ich wymiaru zajęć dydaktycznych i maksymalnej wysokości wynagrodzenia stosuje się przepisy dotyczące nauczycieli), ani pracownikami samorządowymi.

Czy można powołać odrębny od regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych, regulamin wynagradzania tej grupy pracowników?

Czy w jednym zakładzie mogą funkcjonować dwa regulaminy wynagradzania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX