Czy dla pracowników administracyjnych ze stałym wynagrodzeniem można wypłacać dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. 13 w dwóch transzach?
PYTANIE
Czy pracodawca sfery budżetowej może wypłacić dodatkowe 13 wynagrodzenie związane z dodatkiem zadaniowym w tym samym miesiącu co to wynagrodzenie?
Uczelnia wypłaca dodatki za realizowane prace zlecone finansowane ze źródeł zewnętrznych-współpraca z przedsiębiorstwami i aby uniknąć podwyższenia podstawy do 13 pensji, którą finansujemy z subwencji z tego samego źródła pokrywa od razu na osobnej liście płac to dodatkowe wynagrodzenie i później na koniec roku licząc 13 od całości dla danego pracownika już tego nie uwzględnia.
Czy takie działanie jest prawidłowe?
Wiem, że termin na wypłatę to 1 kwartał kolejnego roku najpóźniej a kiedy można najwcześniej?
Czy np. dla pracowników administracyjnych ze stałym wynagrodzeniem można by np. wypłacać 13 w dwóch transzach?
Chyba można by np. w lipcu za 1 półrocze bo już będzie spełniony warunek zatrudnienia przez 6 miesięcy.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX