Czy dla celów bilansowych podatnik powinien księgować odpowiednio koszty i przychody z tytułu odbioru gotówki jako pozostałe koszty/przychody operacyjne?
PYTANIE
Jesteśmy firmą produkcyjną, dostarczamy nasze wyroby klientom za pośrednictwem obcej firmy transportowej. Część z faktur stanowią faktury gotówkowe - odbiór gotówki odbywa się w dniu dostawy - firma transportowa obciąża nas dodatkową opłatą za odbiór gotówki. Klienci, którzy nie chcą skorzystać z możliwości zapłaty przelewem zgodzili się zwracać nam koszty dodatkowe z tytułu odbioru gotówki, którymi obciąża nas przewoźnik.
Koszt dodatkowy pojawi się na fakturze jako osobna pozycja - z jaką stawką VAT?
Czy powinniśmy traktować tę opłatę oddzielnie jako koszt dodatkowej usługi ze stawką VAT 23%, czy raczej jako element ceny produktów z danej faktury ze stawkami VAT naliczonymi proporcjonalnie do wartości produktów z poszczególnymi stawkami VAT (produkty mają różne stawki VAT- 5%, 8% i 23%) .
Czy dla celów bilansowych powinniśmy księgować odpowiednio koszty i przychody z tytułu odbioru gotówki jako pozostałe koszty/przychody operacyjne - refakturowane?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX