Czy decyzje wydawane w trybie art. 6m ust. 2b u.u.c.p.g. powinny dotyczyć tylko okresu wstecznego, za który właściciel nie uiścił opłaty i obejmować okres zamknięty?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 5 września 2019 r.
Odpowiedzi udzielono: 15 czerwca 2018 r.
PYTANIE
Pytanie dotyczy decyzji wydawanych na podstawie art. 6m ust. 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Czy decyzje wydawane w tym trybie powinny - jak wskazują niektóre źródła - dotyczyć tylko okresu wstecznego, za który właściciel nie uiścił opłaty i obejmować okres zamknięty?
Czy też - jak organ robił dotychczas - dopuszczalne jest stosowanie decyzji otwartych tzn. obowiązek powstaje od dnia?
Jak organ powinien postępować wobec właścicieli, którzy notorycznie nie uiszczają opłat, prowadzone są wobec nich postępowania egzekucyjne i egzekucja jest skuteczna?
Gdyby przyjąć pierwszy wariant, organ zmuszony byłby wydawać decyzję za każdy miesiąc, czyli 12 decyzji w ciągu roku.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX