Czy dane wprowadzane do systemu elektronicznego powinny być takie same jak na fakturze papierowej?
PYTANIE
Spółka wystawia faktury do kontrahenta X. Kontrahent poprosił, by faktury nie wysyłać w wersji papierowej, tylko dane z faktury wprowadzić ręcznie do systemu elektronicznego (Ecod), z którego podmiot X będzie dla siebie generował fakturę. Pozycje do ręcznego uzupełnienia różnią się jednak od pozycji, które widnieją na wydruku faktury z systemu informatycznego Spółki. Dla przykładu, na fakturze Spółki widnieje pole sposób płatności przelew, natomiast w systemie, z którego podmiot X będzie generował fakturę takiego pola brakuje. Czy takie rozbieżności są akceptowalne i nie stoją w sprzeczności z art. 106g ustawy o podatku od towarów i usług? Czy może jednak dane do wprowadzenia w systemie X powinny być tożsame z danymi, które widnieją na fakturze w Spółce?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX