Czy czas podróży do klienta jest dla pracownika czasem pracy, za który należy wypłacić wynagrodzenie?
PYTANIE
Pracownik jest zatrudniony jako specjalista do spraw sprzedaży na pełen etat i świadczy pracę w godzinach od 8:00 do 16:00, od poniedziałku do piątku. Otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze - 5000 zł brutto. Kilka razy w miesiącu (w dni robocze poniedziałek - piątek) pracownik zostaje delegowany poza miejsce pracy celem bezpośredniej obsługi klienta.
Jak prawidłowo naliczyć wynagrodzenie pracownika, który wyjedzie np. we wtorek do klienta o 4:00 i wraca do domu o 23:00?
Z tym, że około 6 godzin zajmuje mu obustronny dojazd do klienta.
Jaki dokument pracodawca powinien wręczyć pracownikowi, aby delegować go poza miejsce pracy?
W jakich godzinach pracownik może następnego dnia po powrocie od klienta rozpocząć pracę skoro wróci do domu o 23:00?
Czy tak samo należałoby rozliczyć pracownika, którego pracodawca oddeleguje do klienta np. w sobotę lub w niedzielę - do obsługi klienta za granicą?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX