Czy cała należność uzyskana od klienta powinna być uznana za przychód podatkowy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 11 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Sp. z o.o. zajmuje się sprzedażą dostępu do platformy, na której można kupić vouchery, karty podarunkowe. Co do zasady nie kupuje od podmiotu samego vouchera, tylko "łączy" klienta z osobą udostępniającą vouchery i za to otrzymuje wynagrodzenie. W grudniu 2018 r. wystawiła fakturę na spółkę X, sprzedając dostęp do voucherów do wykorzystania przez pracowników spółki X (pracownicy spółki X mają rok na wykorzystanie tych voucherów). Faktura sprzedaży zawiera zarówno cenę vouchera oraz marżę udostępnienia tej strony dla pracowników spółki X. Dlatego sama marża jest przychodem spółki, natomiast cena vouchera jest tylko sumą pieniędzy, jaka wpłynęła na konto spółki od Spółki X, która będzie sukcesywnie od grudnia 2018 r. do grudnia 2019 r. przekazywana do właścicieli voucherów i kart podarunkowych (podmiotów zewnętrznych), jeżeli pracownik spółki X wykupi ten dostęp.

Jeżeli częścią wystawionej faktury jest suma pieniędzy, którą po wybraniu przez pracownika vouchera jest przekazywana do podmiotu zewnętrznego, właściciela vouchera, czy spółka może część tej faktury nie uznawać za przychód podatkowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX