Czy burmistrz posiada kompetencję do upoważnienia pracownika do dokonywania kontrasygnaty w imieniu skarbnika gminy?
PYTANIE
Skarbnik miasta został odwołany z dniem 27 lipca br., w związku z przejściem na emeryturę. Rada miasta odrzuciła wskazaną przez burmistrza kandydaturę na skarbnika i nie podjęła stosownej uchwały. Burmistrz miasta ogłosił nabór na zastępcę skarbnika, którego udało się zatrudnić od 1 sierpnia br. Ponieważ skarbnik odszedł z pracy z dniem 27.07 nie mógł upoważnić nowego zastępcy do czegokolwiek.
Czy w tej sytuacji (brak skarbnika) Burmistrz może upoważnić zastępcę skarbnika do wykonywania zadań w zastępstwie skarbnika, w szczególności do kontrasygnaty zobowiązań finansowych?
W chwili obecnej w urzędzie nie ma skarbnika lub innej osoby odpowiedzialnej za dokonywanie kontrasygnaty w imieniu skarbnika i nie wiadomo jak długo potrwa ten stan, a urząd powinien sprawnie funkcjonować i terminowo dokonywać zapłaty za swoje zobowiązania.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX