Czy budowa zatoki autobusowej przy istniejącej drodze o czterech pasach ruchu i długości 26,4 km powinna być kwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko?
PYTANIE
Pytanie dotyczy kwalifikacji przedsięwzięcia na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko – dalej r.p.z.o.ś., w zakresie budowy zatoki autobusowej na istniejącej drodze wojewódzkiej o nie mniej niż czterech pasach ruchu i długości 26,4 km (tj. stanowiącej przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 32 r.p.z.o.ś.).
Czy budowa zatoki autobusowej przy istniejącej drodze o czterech pasach ruchu i długości 26,4 km powinna być kwalifikowana zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 1 r.p.z.o.ś.?
Nadmieniam, że planowane zamierzenie inwestycyjne polegające na budowie zatoki autobusowej nie będzie ingerowało w istniejącą część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX