Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2012 r.
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2012 r.

PYTANIE

Jestem właścicielem biura rachunkowego. Aktualnie obsługuje klienta spółkę z o.o. w jego siedzibie na zasadach głównego księgowego. W umowie pomiędzy spółką a moją firmą jest zapis, że dokumenty powinny być sprawdzone pod względem merytorycznym, jednakże nie mogę wyegzekwować, aby ktoś zatwierdzał każdy dokument nie mówiąc już o opisie merytorycznym. W związku z tym, że nie ma już obowiązku podpisywania faktur wiele z nich jest bez podpisu osoby kupującej, bez opisu merytorycznego, bez podpisu zatwierdzającego do wypłaty, tylko dekretacja księgowa, nr ewidencyjny z ksiąg handlowych oraz sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym.

Jakie ewentualne konsekwencje grożą przy braku podpisu prezesa spółki?

Czy przepisy nakazują zatwierdzanie merytoryczne dokumentu?

Czy obieg dokumentów i brak akceptacji ze strony zarządu będzie dozwolony, jeżeli będzie to wpisane w polityce rachunkowości firmy?

Zaznaczam, że deklaracje do urzędu skarbowego podpisuje prezes.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?