Czy brak pisemnej formy regulaminu, może stanowić podstawę do odmowy pracownikom roszczeń do premii?
PYTANIE
Pracodawca wypłaca co miesiąc pracownikom premię regulaminową (brak pisemnej oficjalnej formy regulaminu, ale od 10 lat wypłaca premię według ustalonych wewnętrznie kryteriów). Premia wypłacana jest za zaangażowanie, szybką realizację zadań, wyliczana indywidualnie dla każdego pracownika za realizację poszczególnych czynności, zadań, wyliczana kwotowo, procentowo (czyli za czas kiedy pracownik świadczy pracę). Można stwierdzić, że ma charakter jakościowy, jeśli pracownik choruje, jest na urlopie i "nie wypracuje sobie" premia nie zostanie naliczona - premia wypłacana jest miesięcznie, za realizację jak wyżej.
Czy brak pisemnej formy regulaminu, może stanowić podstawę do odmowy pracownikom roszczeń do premii?
Jakie sankcje mogą grozić pracodawcy za brak pisemnej formy regulaminu?
Premia od początku jej ustanowienia była wliczana do podstawy zasiłku chorobowego i wynagrodzenia urlopowego, Czy słusznie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX