Czy brak gotówki, który wynika z ewidencji księgowej powinniśmy wyksięgować odnosząc go na wynik lat ubiegłych, czy spisać w koszty z bieżącą datą?
PYTANIE
Jesteśmy Stowarzyszeniem korzystającym ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych (art. 17 ust. 1 pkt 4). Po weryfikacji dokumentacji księgowej (przy zmianie biura rachunkowego) okazało się, że stan kasy wykazywany na kontach księgowych nie zgadza się z gotówką w kasie, gdyż od dłuższego czasu nie prowadzimy już kasy gotówkowej. Różnica jest znacząca i powstała najprawdopodobniej na skutek braków w dokumentach księgowych. Raporty kasowe były sporządzane tylko na niektóre operacje, więc w chwili obecnej nie można zweryfikować gdzie nastąpił błąd.
Czy brak gotówki, który wynika z ewidencji księgowej powinniśmy wyksięgować odnosząc go na wynik lat ubiegłych, czy spisać w koszty z bieżącą datą?
Czy powinniśmy zapłacić podatek dochodowy od kwoty, jaka jest brakiem gotówki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX