Czy biuro rachunkowe powinno złożyć deklarację VAT w przypadku niedostarczenia przez klienta dokumentów w terminie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 15 lipca 2019 r.
PYTANIE
Biuro rachunkowe ma zapis w umowie, że klient musi dostarczać dokumenty do 7. następnego miesiąca w przeciwnym razie biuro zwolnione jest z obowiązku terminowego złożenia deklaracji VAT.
Co zrobić gdy klient w ogóle nie dostarczy dokumentów, a biuro wie, że działalność była prowadzona?
Czy należy złożyć "zerową" deklarację VAT, a następnie po otrzymaniu dokumentów korektę?
Co zrobić w przypadku gdy klient dostarczy dokumenty tylko częściowo, np. bez części sprzedaży?
Biuro wie, ze dokumentacja jest niekompletna.
Czy należy złożyć deklarację VAT z wykazaniem części dokumentów, a następnie korektę?
Czy biuro powinno w ogóle nie składać deklaracji VAT i czekać na komplet dokumentów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX