Czy biuro rachunkowe powinno złożyć deklarację VAT w przypadku niedostarczenia przez klienta dokumentów w terminie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 15 lipca 2019 r.

PYTANIE

Biuro rachunkowe ma zapis w umowie, że klient musi dostarczać dokumenty do 7. następnego miesiąca w przeciwnym razie biuro zwolnione jest z obowiązku terminowego złożenia deklaracji VAT.

Co zrobić gdy klient w ogóle nie dostarczy dokumentów, a biuro wie, że działalność była prowadzona?

Czy należy złożyć "zerową" deklarację VAT, a następnie po otrzymaniu dokumentów korektę?

Co zrobić w przypadku gdy klient dostarczy dokumenty tylko częściowo, np. bez części sprzedaży?

Biuro wie, ze dokumentacja jest niekompletna.

Czy należy złożyć deklarację VAT z wykazaniem części dokumentów, a następnie korektę?

Czy biuro powinno w ogóle nie składać deklaracji VAT i czekać na komplet dokumentów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX